جاذبه های دیدنی در تایلند و مالزی در سفر

کشور تایلند یکی از برترین قطب های گردشگری در شرق آسیاست که با وجود طبیعتی زیبا و شگفت انگیز میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . شهرهای توریستی این کشور امکانات رفاهی و تفریحی سطح بالایی را در اختیار مسافران قرار می دهند و در قبال آن هزینه های نسبتا اندکی دریافت می کنند که در مقایسه با سفر به کشورهای اروپایی و یا دیگر کشورهای آسیایی بسیار مقرون به صرفه است . به عنوان مثال سفر به شهرهای بانکوک و پاتایا و پوکت با توجه به ویژگی های منحصر بفرد آنها بسیار ارزان تمام می شود و همین امر سبب شده تعداد مسافران ایرانی نیز در میان آمار گردشگران قابل توجه باشد و روز به روز بر تعدادشان افزوده می گردد . 

در ادامه این مطلب تور تایلند سفر باتو ،  قصد داریم تا شما را با این سه شهر توریستی آشنا کنیم . پس در ادامه همراهمان باشید .

قایق ‌سواری در طول رودخانه‌ چائو فرایا -  شهر بانکوک

شهر بانکوک پایتخت کشور تایلند است که با وجود جمعیت زیاد یکی از زیباترین و تماشایی ترین شهرهای دنیاست . گذر رودخانه زیبای چائو فرایا از وسط شهر بانکوک به زیبایی آن افزوده و خود به یکی جاذبه تفریحی منحصر بفرد تبدیل شده است . مردم این کشور این رودخانه را یکی از نیروهای حیاتی شهر بانکوک می دانند و آن را نقدس می دانند .  چائو فرایا علاوه بر اینکه چهره این شهر را تحت تاثیر قرار داده در و رفت آمد شهروندان آن تاثیر گذار بوده و روزانه پنجاه هزار نفر از اهالی شهر بانکوک در امتداد آن به رفت و آمد مشغول هستند . در این میان گردشگران بسیاری در امتداد این رودخانه به گشت و گذار می پردازند و از جاذبه های دیدنی که در اطراف آن وجود دارد دیدن می کنند .

بازار چاتوچاک  شهر بانکوک

در شهر بانکوک بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن و متنوعی به چشم می خورد اما این بازار دارای شهرت بسیاری است و روزانه دویست هزار نفر از این بازار دیدن می کنند . بازار سنتی چاتوچاک یکی از قدیمی ترین و البته بزرگترین مراکز خرید این شهر است و وسعتی در حدود چهار هزار متر مربع دارد و در این مساحت هزاران دکه و مغازه کوچک و بزرگ را در خود جای داده است . قیمتهای مناسب و تنوع بالای محصولات شما را راغب به ادامه مسیر می کند و هر چه جلوتر می روید جیبتان خالی و خالی تر می شود . باید افزود  این بازار تنها در روزهای شنبه و یکشنبه بر پا می گردد .

غارهای باتو

حالا به سراغ دیگر جاذبه دیدنی و منحصر بفرد در این شهر می رویم . غارهای باتو یکی از پرطرفدارترین زیارتگاههای شهر کوالالامپور است و سالانه هزاران نفر از سراسر این کشور و کشورهای اطراف برای زیارت و بازدید راهی این منطقه می گردند . غارهای زیبا و شگفت انگیز باتو یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگران نیز هست و طبیعت زیبای اطراف آن بسیار تماشایی و خیره کننده است . در داخل غار ها انرژی خاصی حکمفرماست و اغلب گردشگران بعد از خروج از غار حجم بالایی از انرژی مثبت را درک خواهند نمود .

برای دسترسی به غار در تور مالزی سفر باتو ، می بایست از پله های بی شماری بالا بروید و در این مسیر با دست فروشان متعددی روبرو می شوید که هر کدام کالای خاصی را به شما پیشنهاد می نموده و گاه شما را وادار به خرید می کنند . در ابتدای مسیر مجسمه بزرگ و طلائی رنگ بودا خود نمایی می کند و هر چه از پله ها بالاتر می روید ، چشم انداز زیباتری را می بینید .  دیوارهای داخلی غارها بافتی آهکی دارد و در طول سالیان طولانی به اشکال زیبایی تبدیل شده اند .

معبد باشکوه و زیبای کک لوک سی

همانطور که گفتیم در این کشور با معابد و زیارتگاههای باشکوه و زیبایی روبرو خواهید شد که یکی از مشهورترین آنها معبد کک لوک سی نام دارد . این بنا در سال 1891 میلادی ساخته شد و با گذشت بیش از یک قرن تا به امروز پا برجاست . این معبد ، یکی از مهم‌ترین معابد بوداییان در جنوب شرق آسیاست و بزرگترین معبد در کشور مالزی است و در میان مردم این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است . از این رو سالانه هزاران زائر و بازدید کننده از سراسر این کشور و کشورهای جنوب شرق آسیا به شهر کوالالامپور آمده و در این مکان عبادت می کنند .